پرسش‌های پیشکسوتان استقلال از مدیرعامل باشگاه

تهران- ایرناپلاس- استقلال جام حذفی را از دست داد تا هواداران آبی‌های پایتخت برای دومین سال متوالی بدون جام باقی بمانند. این ناکامی در پی حواشی‌هایی رقم خورد که آغاز آن از سوی مدیریت و سرمربی استقلال زده شد. بازیکنان و طرفداران استقلال حواشی سنگین و بار روانی در طول هفته گذشته تحمل کردند.

در رابطه با اوضاع این روزهای استقلال،‌ ابتدا به سراغ مهدی روحی، معاون فرهنگی و ارتباطات سابق باشگاه استقلال رفتیم که رفاقت دیرینه‌ای با مدیرعامل باشگاه داشت.
وی در رابطه احمد سعادتمند به ایرناپلاس گفت: «شناخت من از ایشان به پیش و بعد استقلال برمی‌گردد. با سعادتمند تا پیش از قبول مدیریت باشگاه استقلال دوستان خوبی بودیم و او آدم بسیار با صداقت و خیلی مبادی آداب، اهل احترام و اهل رفاقت بود. اما پس از اینکه مدیرعامل شد و از من خواست تا به او در باشگاه استقلال همکاری کنم، برایم خیلی عجیب بود زیرا در مدتی که در این باشگاه به عنوان معاون فرهنگی و ارتباطات حضور داشتیم تنها چیزی که از سعادتمند ندیدم صداقت بود؛ خیلی چیزهای دیگری هم دیدم که برخلاف آن شناختی بود که از او داشتم و جای سوال داشت. آن آدمی که می‌شناختم و این آدمی که می‌دیدم، زمین تا آسمان با هم فرق داشت...»

وی ادامه داد: سعادتمند از زمانی که مدیریت باشگاه استقلال را پذیرفته نشان داده به حرف‌های پوپولیستی علاقه خاصی دارد. در واقع هر مدیری که نظر عوامانه را به نظر کارشناسی و تخصصی، ترجیح دهد یک پوپولیست است! و مدیرعامل باشگاه استقلال خواسته یا ناخواسته با یک حرکت عوام‌فریبانه دست روی نقطه‌ای گذاشته که می‌داند مورد قبول برخی هواداران این تیم است و از آن حمایت خواهند کرد و شاید هم با این حرکت به دنبال مقبولیت عمومی برای خود باشد.
با وجود همه صحبت‌های مسئولان فوتبال کشور مبنی بر منتفی بودن حضور مربی و بازیکن خارجی، سعادتمند خبر از بازگشت آندره‌آ استراماچونی به ایران می‌دهد و این در حالی است که این مربی ایتالیایی، قراردادش با استقلال را فسخ کرده، اما باز هم در شب باخت «آبی‌ها» با اعلام پایان همکاری با فرهاد مجیدی خبر از مذاکره با «استرا ماچونی» را می‌دهد.

تحلیل پیشکسوتان استقلال
با توجه به دهن‌کجی مدیرعامل باشگاه استقلال به قانون سازمان لیگ در فصل جاری لیگ برتر این پرسش مطرح شده که چرا سعادتمند به همین راحتی با احساسات هواداران بازی می‌کند؟ نکته مهمی که پیشکسوتان این باشگاه در گفت‌وگو با ایرناپلاس در این زمینه به آن پرداختند و تاکید کردند که مدیرعامل باشگاه استقلال باید به آن پاسخ دهد.

بهتاش فریبا، هافبک تهاجمی اسبق استقلال که سابقه مربیگری و حتی مدیر فنی این باشگاه را در کارنامه خود دارد، گفت: «آقای سعادتمند! آیا قانوناً می‌توانید استراماچونی را بیاورید؟»

رضا رجبی، مدافع اسبق استقلال که سابقه مدیریت آکادمی این باشگاه را داشته، گفت: «می‌خواستم از آقای سعادتمند بپرسم جای پیشکسوتان عاشق و با سواد کجای این باشگاه است؟ در حالی که افرادی در بدنه باشگاه قرار دارند که دغدغه فوتبال ندارند!»

سیدوحید امیری، مهاجم اسبق استقلال و مدرس فدراسیون فوتبال گفت: «وقتی آقای سعادتمند مدیرعامل باشگاه شدند من ضمن تبریک به ایشان، یک توصیه نیز کردم و گفتم اگر می‌خواهید به استانداردها دست پیدا کنید، کاری که کشورهای صاحب فوتبال برای رسیدن به موفقیت انجام می‌دهند، توجه داشته باشید، چون فوتبال جای بهترین‌هاست. چرا سیستم باشگاه هرگز به این موضوع فکر نکرد که بضاعت خانواده استقلال را بررسی و پتانسیل‌ها را شناسایی کند و بر عکس، همیشه این دلال‌ها و افراد سودجو بودند که منافع خود را به منافع تیم در اولویت قرار دادند؟»

نادر فریادشیران، دروازه‌بان اسبق استقلال گفت: «آقای سعادتمند، چرا در شرایطی که فرهاد مجیدی در لیگ برتر مقام در خور توجه دومی را کسب کرد و در مقابل سپاهان و پرسپولیس سربلند بیرون آمد، شما به ایتالیا سفر کردید تا با استراماچونی مذاکره کنید؟ آیا این اقدام شما موجب عدم کسب قهرمانی استقلال با فرهاد مجیدی نشد؟»

مرتضی یکه، مهاجم اسبق استقلال در این رابطه به ایرناپلاس گفت: «بعد از این فاجعه که برای استقلال بوجود آمد، دیگر بی‌فایده است که درباره آن حرف بزنیم. آقای سعادتمند! باید به فکر آینده بود که اگر نمی‌توانید قوی عمل کنید بهتر است همین حالا بروید، اما اگر می‌خواهید قوی عمل کنید باید چه در انتخاب مربی و چه در بستن تیم از همین امروز گام‌های خود را محکم بردارید تا در لیگ بیستم و همچنین بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا به شکل منظم و پرقدرت به استقلال پرآوازه فصل ۷۱–۱۳۷۰ تبدیل شوید که همه جام‌ها را فتح کرد.»

بهروز پرورش‌خواه، هافبک اسبق استقلال که سابقه سرپرستی تیم‌های پایه این باشگاه در رده نونهالان و نوجوانان نیز در کارنامه دارد، گفت: «برای من و خیلی از طرفداران باشگاه استقلال این سوال مطرح است که چرا در این چند سال اخیر هر وقت یک آرامش نسبی برای تیم و طرفداران بدست می‌آید، چه خودی و چه غیرخودی این آرامش را برهم می‌زنند؟»

سیدسیامک رحیم‌پور، مدافع اسبق استقلال که سابقه مربیگری در این باشگاه را دارد، گفت: «چرا آکادمی فوتبال استقلال این همه تغییرات دارد؟ چقدر از اساسنامه آکادمی‌ها خبر دارید؟ چرا طبق اساسنامه آکادمی‌ها ۳۰ درصد بودجه باشگاه در آکادمی هزینه نمی‌شود؟»

در رابطه با پرسش‌های پیشکسوتان از مدیرعامل باشگاه استقلال تلاش زیادی کردیم تا با احمد سعادتمند گفت‌وگویی انجام دهیم، اما پاسخگو نبودند. نکته جالب توجه اینکه، سعادتمند در فضای مجازی با انتشار پیامی وعده ساختن یک تیم «کهکشانی» برای فصل جدید داده است!

گفت‌وگو از مجید روان‌ستان

۳ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.